poniedziałek, 17 czerwca 2024

Leciał w telewizji jakiś brytyjski program o zjawisku otyłości wśród tamtejszego społeczeństwa. Autor winił Brytyjczyków, że wybierają złe produkty spożywcze, bezmyślnie i bezrefleksyjnie. 

ja: no ale przecież to by się musiał zmienić system cały, żeby ludzie w końcu mogli sięgać po dobrej jakości produkty. Wtedy problem by zniknął, a jeśli nie całkiem, to na pewno skala tego zjawiska byłaby mniejsza.

mama: Nie kochanie... system się nigdy nie zmieni. System o Ciebie nie dba. Masz wybór i swoimi wyborami kształtuje się pewne tendencje społeczne, osobiste czy jakie tam jeszcze chcesz uwzględnić. System jedyne, czego chce, to na nas zarobić. Gdzieś mają nasze zdrowie i to, co się z nami stanie. Dlatego tak ważna jest dyskusja, edukacja i tego typu programy. 


Nosz kurde, zachowałam się jak naiwny gówniarz sądząc w wyżej wspomniany sposób. Czasem tak bardzo zaskakuje mnie moja naiwność. A przecież wydaje mi się, że mam więcej oleju w głowie, bo lubię czytać książki, oglądać filmy i słuchać różnych podcastów. Gdzieś tam wciąż mimo wszystko wierzę w czyjeś dobre intencje. Nie wiem, skąd takie nadzieje we mnie, bo już tyle wyprowadziło mnie to na manowce większe lub mniejsze. Już pomijam te wielkie koncerny, uwikłanie w system itp, bo to oczywista oczywistość (jak widać, nie dla mnie hah), ale zdecydowanie zbyt często wierzę w dobrych ludzi. Nie uważam, że ich nie ma, jednak ostatnie sytuacje, nawet te z sąsiedniego poletka i najbliższego otoczenia pokazują, że nie wszystko jest takie, jak mi się początkowo wydaje. Wszyscy dbamy o własne interesy i bycie miłym, ufnym nie zawsze jest dla nas dobre. Spotykają mnie ostatnio sytuacje, które wymagają stawiania solidnych granic. Wiele razy w życiu powinnam była to praktykować, jednak z jakiegoś powodu (błędy młodości, nie będę w to teraz wnikać; zresztą uważam, że to temat na dobrą psychoterapię a nie wpisy na blogu) tego nie robiłam. Teraz mi trudno, ale na szczęście umiem wyczuć moment, kiedy należy to robić. Poniekąd to dla mnie ciekawe doświadczenie próbując tego w praktyce. Trening mózgu. Trening mentalności. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz